Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

5 tipp a fékcsere utáni panaszok elkerülésére

2017.09.30.

5 tipp a fékcsere utáni panaszok elkerülésére

5 tipp a fékcsere utáni panaszok elkerülésére

 

 

Egy ügyfél számára nincs bosszantóbb dolog annál, minthogy miután sok pénzt fizetett egy komplett fékcseréért, egy hét elteltével vissza kell térnie a műhelybe egy "pulzáló fékpedállal,melyet egy eldeformálódott féktárcsa okoz".

Legalábbis ezzel a panasszal jönnek vissza. Azonban gyakorlatilag a probléma nem egy eldeformálódott féktárcsa, hanem fékrezgés a féktárcsák és fékbetétek nem megfelelő bekoptatásából, bejáratásából adódóak.

 

Természetesen, a féktárcsa valószínűleg nem hibás, hiszen rendeltetésszerű használat esetén nem deformálódnak el. És néhány egyszerű lépés az autó átadása előtt megelőzhette volna a fékrezgést és egyéb drága utólagos szervizelést, mivel sajnos szinte minden panaszeset a nem szakszerű felhelyezésnek tulajdonítható.

Mi a titka tehát a panasszal visszatérő ügyfelek számának csökkentésének?
Itt a legjobb 5 tipp a fékcseréből adódó fékrezgés és egyéb könnyen elkerülhető garanciális problémák megelőzésére, hogy biztos lehess abban, hogy a termékek amiket eladsz és felhelyezel megfelelően fognak teljesíteni. Ezek segíteni fognak az esetleges veszteséged és a panaszkodó ügyfelek számának csökkentésében.

 

5 egyszerű tipp a Centric Parts/StopTech-től

 

 

Válaszd ki a megfelelő anyagot!


Az első lépés a jövőbeni visszahívások elkerülésében: mindig az ügyfél vezetési körülményeinek megfelelő súrlódó anyagot válassz. Ha lehetséges, kérdezd ki az ügyfelet, hogy megállapíthasd a vezetési stílusát (bármilyen speciális körülményt ideértve) és ehhez mérten válaszd a megfelelő fékbetéteket.

"Egy drágább vagy nagyobb hőtartományú fékbetét nem minden esetben ideális választás. A termékek alapos ismerete, és az ügyfelek tájékoztatása a különböző fékbetét-lehetőségek tulajdonságairól, segíteni fog az ügyfeleknek kiválasztani azt a fékbetétet, amely az elvárásaikhoz igazodik, ezáltal csökkeni fog a kifogással visszatérők száma"- mondta Pat McCleish,a Centric Parts technikai vezetője.

Tartsd tisztán!


Már a legkisebb mennyiségű olaj vagy szennyeződés is problémát okozhat az új fékbetétek féktárcsához történő bekoptatása során. Szappanos, meleg víz vagy féktisztító bőven elegendő a legtöbb esetben. Ne felejtsd el megtisztítani a kerékagyat sem a felhelyezés előtt. A felületi rozsda és az utcai törmelék drasztikus hatással lehet az illeszkedésre és a teljesítményre. Tisztítsd és kend meg a féknyereg csúszkát és a  fékbetét tartó féknyeregkerettel történő érintkezésének helyeit.

 

 

Mérd meg a féktárcsa oldalirányú játékát!


Még új tárcsák esetén is fontos megmérni a teljes forgó rendszer oldalirányú játékát, miután a féktárcsa felkerült a járműre. Tudva, hogy az új tárcsáknak magukban nagyon ritkán van oldalirányú játéka, a mérés segíthet kerékagy-problémák feltárásában, amik problémákat okozhatnak az úton. Mindig hagyatkozz a gyári szervizelési információkra, hogy biztos lehess abban, hogy a paraméterek, specifikációk megfelelőek.

"A mérő óra alkalmas olyan problémák, mint a sérült vagy kopott kerékagyak, szennyeződés a kerékagyban vagy a súrlódó felületeken,vagy nem megfelelő kerékcsavar-meghúzó nyomaték kimutatására. Ezek mindegyike fékrezgéshez vezethet. Ugyanakkor ez egy remek lehetőség arra, hogy egy kis rántást adj a féktárcsádnak a mérőórát nézve,hogy kiszűrhess egy laza kerékcsapágyat ami a végét járja" mondta McCleish.

Légtelenítés és ABS!


Az első dolog, amit tudni kell: egy helytelen légtelenítés a legjobb fékrendszert is rosszá teszi, de ami talán még rosszabb, korai fékbetét és tárcsa meghibásodáshoz vezethet. A fékrendszer megfelelő légtelenítése fékbetétcsere után szinte mindig egy keményebb, érzékenyebb fék pedált és jobb teljesítményt eredményez, még akkor is, ha a hidraulikus rendszer nem került felnyitásra. Mindig kövesd a gyártói ajánlásokat a fékolaj cserére vonatkozóan, és ne felejtsd el ellenőrizni a gyártói szervizelési információkat a megfelelő ABS és fékrendszer légtelenítésért.

"Amíg a hagyományos eljárások legtöbb esetben a legtöbb járművön működnek (teljes kiürítés és gyors kerék felőli légtelenítés),addig sok ABS-szel és kipörgésgátlóval felszerelt jármű egy kiolvasó eszközt igényel, amely elektronikusan tudja végrehajtani a légtelenítést, ha levegő jutott a rendszerbe. Mindig vedd figyelembe a gyártói szervizelési információkat a megfelelő eljárások ellenőrzése érdekében." mondta McCleish.

 

 

Megfelelően koptasd be a fékbetéteket!


Sajnos, ez a titkos fegyver, amit sokan nem végeznek el, pedig McCleish szerint ezen áll vagy bukik egy jól operáló fékbetétcsere. 

Főleg akkor, amikor egy nagy teljesítményű, magas hőmérsékletű súrlódó anyaggal dolgozunk, a szakszerű bekoptatásnak kritikus szerepe van a betét teljesítményének maximális kiaknázásában, illetve a fékrezgés megelőzésében.

"Mindig ellenőrizd a gyártó által javasolt bekoptatási folyamatot" mondta McCleish, "Amikor utcai fékbetétekkel van dolgod, különösen felsőkategóriás betétek esetében, mint például a PosiQuiet, ez minden ami szükséges: egy mérsékelten agresszív utcai teszt, amit egy 2-3 kilométeres könnyű vezetés követ, hogy lehűtsd a rendszert mielőtt leparkolod az autót.

Ha a fékek teljesítménye nem az elvárt, NE ADD ÁT AZ AUTÓT AZ ÜGYFÉLNEK. A problémák ritkán oldják meg magukat, mondta McCleish.

 

 

Te próbáltad már a Stoptech fékeket? Mit gondolsz róla? Ár/érték arányban? Teljesítményben? Használhatóságban?

 

Ha tetszett ez a cikk támogasd az oldalt egy kattintással a lenti reklámon! Köszönöm!

NGU2Mjkx